Da li je bolje maslinovo ili kokosovo ulje?

Da li je bolje maslinovo ili kokosovo ulje?

Ako ste čitali nešto više o zdravoj ishrani, moguće je da ste naišli na dvije vrste ulja koje se često dosta preporučuju. To su maslinovo i kokosovo ulje.

Ali koje je bolje koristiti? Pravi odgovor ne postoji, tačnije, odgovor je da zavisi od vaših zdravstvenih ciljeva. Pogledajmo šta bi sve trebalo da uzmemo u obzir, kako bismo donijeli odluku koje ulje bi trebalo da koristimo, i u kojoj prilici. Ali prije toga, evo jedne tabele koja će nam dati uvid u sastav ovih ulja.

 

1 supena kašika maslinovog ulja

1 supena kašika kokosovog ulja

Kalorije

119

116

Ukupne masti (g)

14

14

Zasićene masti (g)

1

12

Monneozasićene masti (g)

9,8

0,8

Polinezasićene masti (g)

1,4

0,2

Holesterol (mg)

0

0

Kuvanje na visokoj temperaturi

Prvo bi trebalo uzeti u obzir temperaturu na kojoj će se jelo kuvati. Kokosovo ulje ima veću tačku dimljenja, za razliku od maslinovog ulja, što znači da je bolje koristiti kokosovo ulje za kuvanje na visokim temperaturama. Maslinovo ulje, sa druge strane, obično je bolje kada se koristi za pripremanje hladnih jela ili kada se koristi kao dresing za salate.

Koristi za imuni sistem

Želite da ojačate imuni sistem? Ako je tako, onda bi trebalo da se okrenete kokosovom ulju. Ovo zdravo ulje ima svojstva koja pogoduju jačanju imunog sistema, tako da vam uključivanje njega u plan ishrane može pomoći da ubrzate oporavak između treninga, kao i da vam pomogne da se oporavite brže od povrede ili da se odbranite od prehlade.

Zdravlje srca

Kada je u pitanju kardiovaskularno zdravlje, iako obije vrste ulja nose sa sobom neku korist, maslinovo ulje je bolja opcija ovdje. Ono je monozasićena mast poznata po svojstvima za bolje zdravlje srca. Oni koji uključuju maslinovo ulje u svoju ishranu svakodnevno imaju manje problema vezanih za srce. Ali imajte na umu da se možete ugojiti ako koristite previše ovog ulja, što može imati negativan uticaj na zdravlje vašeg srca. Balans je ključ.

Antioksidansna podrška

Ukoliko želite da povećate unos antioksidanasa, onda ovdje maslinovo ulje jasno odnosi pobjedu. Mnogo je jači izvor antioksidanasa, što može pomoći u borbi protiv slobodnih radikala, što će opet vremenom dovesti do oksidacije. Iako kokosovo ulje donekle obezbjeđuje antioksidanse, količina nije ista kao kod maslinovog ulja.

Efekti vezani za povećanje energije

Potrebno vam je više energije? Onda je ulje koje želite da koristite kokosovo. Interesantna činjenica u vezi sa kokosovim uljem jeste da sadrži dosta triglicerida srednjeg lanca, koji su tip masti koji tijelo koristi više kao ugljene hidrate. Kada konzumirate većinu masti u ishrani (kao što su nezasićene vrste koje se mogu naći u maslinovom ulju), one mogu obezbjediti dobar dugoročan izvor energije. Potrebno je dosta vremena da se svare, zbog čega nećete biti svjesni te energije koju imate odmah.

Sa druge strane, uz trigliceride srednjeg lanca, energija je dostupna gotovo odmah. Dakle, za one koji su na dijeti sa niskim nivoom ugljenih hidrata, na primjer, i žele da održe isti nivo energije, naročito ako treniraju, kokosovo ulje to može i obezbjediti. Maslinovo ulje ne može.

Još jedna fantastična činjenica jeste da, za razliku od jedenja ugljenih hidrata, nećete imati problema zbog povećanja i pada glukoze kada konzumirate kokosovo ulje, tako da će vas ova opcija držati stabilnim.

Eto nekoliko prednosti i mana za svako od ulja. Dakle, kao što i sami možete da zaključite, ni jedno od ovih ulja nije bolje od onog drugog, nego se sve svodi na to da je neko ulje bolje za određenu svrhu. U svakom slučaju treba ih uvrstiti u ishranu.

 

kodren.com

O NAMA

Portal namijenjen ženama i svima koji žele da saznaju više o ženama. Mi smo tu, ne samo za modernu i savremenu ženu, nego i za one koje se ne osjećaju tako. Tu smo za majke, domaćice, poslovne žene, mlade i one u najboljim godinama. Svakodnevno spremamo za svakoga po nešto. Hvala vam što nas pratite ;)

PRATITE NAS NA

© 2011 zenasamja.me. Sva prava zadržana.