Fermentisana hrana koju bi svako trebalo da jede

Čini se da svaki dan dolaze nova naučna otkrića koja pokazuju vezu između bakterija u našim crijevima i zdravlja ostatka našeg tijela. Najbolji način da poboljšate svoje crijevne bakterije je konzumiranje fermentisane hrane koja je bogata hranjivim materijama i probioticima, prenosi MindBodyGreen. Evo samo nekoliko razloga zašto bi trebalo da je dodate svojoj prehrani.

Fermentisana hrana koju bi svako trebalo da jede

Fermentisane namirnice poboljšavaju probavu. Fermentacija naše hrane je nešto poput pred-varenja. To ih čini lakšim za probavu i naša tijela lakše iz njih apsorbuju hranjive materije.

Fermentacija zapravo čini hranu više hranjivom. Pored činjenice da iz fermentisane možemo lakše apsorbovati hranjive materije, studije su pokazale da tradicionalno fermentisani mliječni proizvodi zapravo pružaju više vitamina nego konvencionalno ili čak više i od sirovog mlijeka. Povrće, voće, pasulj i žitarice takođe postaju hranjivije nakon što fermentišu.

Fermentacija takođe pomaže u oslobađanju od anti-nutrijenata. Ona pomaže u eliminaciji fitinske kiseline, anti-nutrijent koji se nalazi u žitaricama, pasulju, sjemenkama i orašastim plodovima. Smanjenje fitinske kiseline olakšava našim crijevima da apsorbiraju minerale, tako da je dobrobit veća.

Kisjeli kupus je sitno izrezani fermentisani kupus koji je prepun vitamina C, B i K. Takođe sadrži tonu probiotika, uključujući Leukonostok, pediococcus, i Lactobacillus. Ako kupujete kisjeli kupus u prodavnici umjesto da ga pravite sami, pobrinite se da odaberete nepasterizovani (oni bi trebalo da budu u frižideru). Pasterizacija ubija sve korisne bakterije. Moderne metode obrade ne sadrže korisne bakterije, ali specijalizovane trgovine još uvijek prave ove namirnice na tradicionalan način. Takođe postoji i ostalo fermentisano povrće kao što su kapari, artičoke, gljive, paprike i masline.

Fermentisane namirnice od soje

Miso je napravljen od fermentisane soje i vrlo je dobar izvor mangana, cinka i antioksidansa. Često se koristi u receptima za supe, ali ga takođe možete dodati drugim jelima i raznim umacima. Popularni fermentisani proizvodi od soje prvenstveno su dio prehrane nekih istočnjackih naroda više od 5.000 godina. Japanci jedu Natto, koji je izuzetno bogat bjelančevinama i vitaminom K2. Tempe je nastao u Indoneziji, a sastoji se od žitarica i mahunarki. Soja sos, ili Shoyu, nastao u Kini, a smatra se jednim od najstarijih poznatih fermentisanih začina. Tofuyo, fermentisani tofu je proizvod poznat kao “sir sa istoka”, a dolazi sa Okinawe. Fermentiše tri do četiri mjeseca i vrlo je cijenjen zbog svoje glatke teksture, blagog ukusa i ljekovitih svojstava.

Kokosov jogurt

Kokosov jogurt je prepun probiotika, a pošto nije mliječni proizvod, puno ga je lakše probaviti nego konvencionalni jogurt. Kokos djeluje antivirusno, antigljivično i antibakterijski, plus ima dosta elektrolita, kalcijuma, kaliuma i magnezijuma.

Kisjeli krastavci

Krastavci su puni aktivnih bakterijskih kultura i enzima. Kao i kisjeli kupus, bolje kupite lakto-fermentisane krastavce iz frižidera, nego one koji su napravljeni sa sirćetom – mogu imati sličan ukus, ali nemaju iste zdravstvene dobrobiti. I ne zaboravite da popijete sok krastavaca!

Proklijala zrna i sjemenke

Žitarice i sjemenke koje prvo proklijaju, a zatim fermentišu kako bi se dobile korisne bakterije za pravljenje hljeba. Hljeb od kisjelog tijesta raži ili proklijale pšenice je probavljiviji od običnog kruha, ne izaziva alergije ili reakcije na gluten.

Umeboshi šljive

Umeboshi šljive su malene ukiseljene šljive porijeklom iz Japana koje podstiču bolju probavu. Fermentišu tokom šest mjeseci. Smatraju se “kraljicom alkalne hrane.” One sadrže probiotike i imaju moćna antibiotska svojstva.

 

atma.hr

O NAMA

Portal namijenjen ženama i svima koji žele da saznaju više o ženama. Mi smo tu, ne samo za modernu i savremenu ženu, nego i za one koje se ne osjećaju tako. Tu smo za majke, domaćice, poslovne žene, mlade i one u najboljim godinama. Svakodnevno spremamo za svakoga po nešto. Hvala vam što nas pratite ;)

PRATITE NAS NA

© 2011 zenasamja.me. Sva prava zadržana.