Naslovna » Budi fit » Ishrana
Prijava
Korisnik (username):
Lozinka (password):
Zapamti me na ovom racunaru

  
Registracija
Korisnik (username):
Lozinka (password):
E-mail:
Komentari :
5

Namirnice kao stvorene za mršavljenje

Ako svoju ishranu bazirate na pravim  namirnicama, one će vam pomoći brže smršati, tako što će vam potaknuti sagorijevanje masti i smanjiti apetit. Nutricionisti su izabrali namirnice koje ćemo vam predstaviti u nastavku teksta.

Jaja
Jaja neće naškoditi vašem srcu, ali će vam definitivno pomoći da gubite centimetre i kilograme.  Žene na niskokaloričnim dijetama, koje su za doručak jele jaje s tostom, izgubile su dvostruko više kilograma od onih koje su jele pecivo, kalorijski jednake vrijednosti. 

Odrezak
Mnogi smatraju da  junetina i nije baš priča za mršavljenje, ali ona vam ipak može pomoći u tome. Prema nekim istraživanjima, žene koje su na dijeti jele junetinu izgubile su više kilograma od onih koje su jele drugu hranu iste kalorijske vrijednosti, ali sa manje junetine. Dr. Noakes, autor tog istraživanja, kaže da proteini iz crvenog mesa pomažu da se održi mišićna masa tokom mršanja.

Jabuke
Jedna jabuka dnevno može da vam održava liniju. Ako prije ručka pojedete jabuku,  poješćete manje kalorija tokom obroka. Jabuke sadrže mnogo vlakana, a antioksidanti, koji su takođe prisutni u jabuci,  ubrzaće metabolizam.

Losos
Osim za sprečavanje srčanih bolesti, ribe će da vam pomognu i kod mršanja. Omega-3 masne kiseline poboljšavaju osjetljivost na inzulin – od čega vam jačaju mišići, a masne naslage na stomaku se smanjuju.  Što više mišića, to se sagorijeva više kalorija.

Borovnice
Svo bobičasto voće je dobro, ali plavo je najzdravije.  Borovnice u sebi imaju najviši nivo antioksidanata. Takođe, u jednoj šolji borovnice ima 3,6 grama vlakana. Vlakna mogu da spriješe gomilanje masti, jer ih automatski preusmjeravaju sa sobom  kroz probavni trakt.

Sočivo
Sočivo je odlična namirnica za smanjenje stomaka. U sebi ima mnogo proteina i vlakana, koji još i stabilizuju nivo šećera u krvi. Sočivo može da spriječi rast inzulina, zbog kojeg se i skuplja višak masnoće, pogotovo u predjelu stomaka.

Nar
Iako sok nara ima sva svojstva da održe vaše zdravlje, ali ono što zaslužuje našu pažnju je sjeme nara.  Nar je pun folne kiseline, antioksidanata, vitamina, vlakana, a sa druge strane siromašan kalorijama. Slatkog je ukusa, pa će tako bar donekle zadovoljiti potrebe sladokusaca.

Čili
Jedan razlog dodavanje čilija jelima je da biste ubrzali metabolizam.  Sastojak capsaicin ima termički efekat, što znači da vaše tijelo zbog toga sagorijeva više kalorija 20 minuta nakon što ste pojeli čili. Osim toga,ljutu hranu ne možete da jedete brzo i zbog toga vaš mozak ima dovoljno vremena da registruje da ste siti, pa se nećete prejesti.

Sardine
Ove male ribice su neopjevane zvijezde mora. Imaju visok nivo proteina i pune su omega-3 masnih kiselina, koje jačaju mišiće. Siromašne su živom, a bogate kalcijumom i zato se posebno preporučuju trudnicama. Ukoliko vam njihov ukus baš i ne ide na ruku, potopite ih u mlijeko na sat vremena i tako će se ukloniti svaki trag ribe.

Jogurt
Nutricionisti uvijek govore da je običan jogurt odlična hrana, jer ima odličan omjer ugljikohidrata, proteina i masnoća i  održava isti nivo šećera u krvi. Istraživanja su pokazala da su ljudi na dijeti koji su pili jogurt, izgubili 61% više masti od onih koji bili na istoj prehrani, ali bez jogurta. 

Avokado
Ne dozvolite da vas mast iz avokada (29 grama) uplaši. To i jeste ono što ga svrstava u vrh namirnica za mršanje. Sadrži zdrave monozasićene masti, koje povećavaju osjećaj sitosti. I da, odličan je kao  ljetna hrana.

Kelj
Ovo ukusno zeleno lisnato povrće bi trebalo da zauzima centralni dio vašeg tanjira. Jedna šolja svježeg, isjeckanog kelja sadrži 34 kalorije i oko 1,3 grama vlakana, kao i mnogo željeza i kalcijuma.  Ako vam ni ukus kelja ne odgovara, zamijenite ga spanaćem i to će biti pun pogodak.

Zobene pahuljice
Po nutricionistima,  zobene pahuljice su najzasitija hrana. Za razliku od drugih ugljikohidrata, zobene pahuljice, uključujući instant varijantu, se polako probavljaju i zbog toga malo utiču i na nivo šećera u krvi. Osim za doručak s mlijekom i voćem, možete ih upotrijebiti umjesto prezle kod pohovanja.

Tagovi :
  • Facebook komentari
  • Ostali komentari
Registrujte se da biste dodali kometar.
Gordana Simic Lazarevic
14. Septembar 2012. u 22:48:38
Izbrisi ovaj komentar
Sviđa mi se <3

marelica
26. Septembar 2011. u 23:35:39
Izbrisi ovaj komentar
veliki like :)
Anja Anja
21. Jun 2011. u 08:32:56
Izbrisi ovaj komentar
i meni i meni :)
Mira
29. April 2011. u 01:09:55
Izbrisi ovaj komentar
Sviđa mi se!
Mira
29. April 2011. u 01:09:51
Izbrisi ovaj komentar
Sviđa mi se!
Izdvajamo iz galerija

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Savjet
DANA
Recept
DANA
Pretraga
  
Kalkulatori
BMI Body Mass Index kalkulator
BMR Basal Metabolic Rate kalkulator
Kalkulator plodnih dana
Anketa
Koja vam je najdraža rubrika na našem portalu?
O NAMA
Portal namijenjen ženama i svima koji žele da saznaju više o ženama. Mi smo tu, ne samo za modernu i savremenu ženu, nego i za one koje se ne osjećaju tako. Tu smo za majke, domaćice, poslovne žene, mlade i one u najboljim godinama. Svakodnevno spremamo za svakoga po nešto. Hvala vam što nas pratite ;)
PRATITE NAS NA
OSTALI SADRŽAJI
KONTAKT
© 2011 zenasamja.me. Sva prava zadržana.