Poboljšajte zdravlje ovim svakodnevnim navikama

Poboljšajte zdravlje ovim svakodnevnim navikama

Iako o tome uglavnom ne razmišljamo, način na koji svaki dan funkcionišemo, i kakve su nam navike direktno utiče na naše cjelokupno zdravlje. Naravno, dok smo mlađi - ne osjećamo umor, ništa nam ne smeta i sve možemo da izdržimo, ali svakako dođe i onaj trenutak kada sve što smo radili pogrešno tj. "nezdravo" dođe na naplatu. Stoga je od ogromne važnosti da uradite sve što je do vas kako biste živjeli zdravo - vaš organizam će vam biti zahvalan.

Ne potcjenjujte moć vode

Stalno slušamo o tome koliko je važno da unosimo dovoljno tečnosti na dnevnom nivou. 8 čaša vode se određuje kao minimum, ali često u praksi ne bude tako, uz izgovore da ne stignemo ili da jednostavno nismo dovoljno žedni, što svakako nije opravdanje.

Značaj vode za zdravlje organizma je ogroman - ona bukvalno čisti naše tijelo od toksina, hidirira nas, što je u direktnoj vezi i sa količinom energije koju imamo tokom dana.

Dodajmo i da je posebno važno da čim se probudimo dan započnemo tako što ćemo popiti čašu vode, po mogućstvu tople - to je bukvalno energetska bomba za naš organizam i način da zdravo započnemo dan.

Promijenite rutinu sa kafom

Znamo da je kafa vaš omiljeni napitak - stvari stoje isto i kod nas! Nećemo vam reći da treba da ga se odreknete, jer je kofein u određenim količinama i poželjan, ali svakako treba da ograničite njen unos, kao i da povedete računa na koji način i u kojoj kombinacijii je konzumirate.

Što se količine tiče - ne treba da pijete više od 2 do 3 šoljice kafe dnevno (mislimo na male šolje ), i što je posebno važno - nemojte da pijete kafu sa mlijekom, jer je ova kombinacija kao betonska bomba za vaš želudac, odnosno ako pijete kafu sa dodatkom mlijeka ona će se znatno sporije variti nego kad pijete čistu crnu kafu.  

Ljubičasto povrće!

Ljubičasto i uopšte obojeno povrće je jako poželjno u ishrani. Mislimo na cveklu, ljubičasti luk, šargarepu i sl, jer ove namirnice bukvalno obiluju antioksidansima, vitaminima i mineralima, koji su neophodni za normalno funkcionisanje organizma. 

Vitamin D!

Sigurni smo da znate da je vitamin D taj koji utiče na lučenje seratonima, kao hormona sreće, kao i da je glavni izvor vitamina D sunce! Ovaj vitamin je značajan ne samo u pogledu našeg raspoloženja, već prvenstveno za imunitet, i iako se može konzumirati u vidu suplemenata, onaj koji dobijamo iz sunca je nezamjenljiv, tako da - koliko god obaveza da imate, ne zaboravite da iskoristite svaki trenutak kako biste boravili napolju. 

Obratite pažnju na držanje

Naši preci su svoje vrijeme provodili u šetnji, trčanju, akciji, a način na koji mi provedemo većinu svog dana - 8 sati u sjedećem položaju nikako nije prirodno stanje za čovjeka, a samim tim ni dobro po naše zdravlje.

Nepravilno držanje loše utiče na cirkulaciju, pogotovo u donjim ekstremitetima, a da ne govorimo o kičmi. Takođe usporava i sistem za varenje.

Zato je važno da u svakom momentu budete svjesni položaja svog tijela - da kičmu držite pravo i da se trudite da budete što više fizički aktivni. 

Praktikujte masaže

Vašim mišićima je potrebno da se opuste - na taj način se i vi oslobađate napetosti - kako fizičke tako i psihičke. Naravno, postoje različite masaže - od onih relaks do medicinskih. Ukoliko nemate određeni zdravstveni problem, onda će vam i te relaks biti dovoljne, a efekat ćete osetiti već nakon prvog tretmana. 

U svakom slučaju, ne zaboravite da zdravlje vašeg organizma zavisi samo od vas.

 

brightsade.me

O NAMA

Portal namijenjen ženama i svima koji žele da saznaju više o ženama. Mi smo tu, ne samo za modernu i savremenu ženu, nego i za one koje se ne osjećaju tako. Tu smo za majke, domaćice, poslovne žene, mlade i one u najboljim godinama. Svakodnevno spremamo za svakoga po nešto. Hvala vam što nas pratite ;)

PRATITE NAS NA

© 2011 zenasamja.me. Sva prava zadržana.