Ne (volim) ponedeljak

Piše : Bojana Ostojić, licencirani Life Coach

Ne (volim) ponedeljak

Znate onu ili onoga iz vaše kancelarije koji je gotovo svaki ponedeljak bolestan? Već petkom počinje sumnjivo da kašljuca, šmrče i jauče, da bi vam u ponedeljak čim dođete do radne pozicije zazvonio telefon a on/ona vam jave kako nikako nisu u stanju taj dan doći na posao. I pored tako opasne prekovikendske zdravstvene dijagnoze, eto ih u utorak čili i veseli kao da su bili negde u banji, a ne u krevetu pod terapijom. Ako ste se pronašli u ovom opisu, nemojte to shvatiti lično. Vaš kolega ili vi jednostavno patite od tzv.sindroma ponedeljka.

Razlog averzije prema ponedeljku leži u takozvanom društvenom jet-lagu. Menjanje ritma spavanja preko vikenda, zanemarivanje socijalnih odnosa sa radnim kolegama i odstupanje uopšte od rutine radnog dana uzrokuju umor, pospanost, pa nekima treba da se ponovo priviknu na radni tempo i po nekoliko dana. Naravno, najlakše je kukati, ali od kuknjave nema ništa. Opet morate na posao, a i ako ste često baš ponedeljkom na bolovanju, kad-tad će neko shvatiti, a u današnje vreme krize neophodno je biti na oprezu. Zatim se treba znati izboriti sa neprijateljem zvanim ponedeljak, a evo i kako:

  1. Kao što rekoh, s obzirom da se radi o takozvanom društvenom jet-lagu, pokušajte i vikendom ustajati ranije. Ako radnim danima recimo ustajete u 7, a vikendom vas izvuče iz kreveta neki ukučanin tek oko 12h, normalno da vam je ponedeljak šok za organizam. Ne morate i vikendom ustati pre petlova, ali pokušajte produžiti vreme spavanja za jedan sat, a ne pola dana.
  2. U ponedeljak, kada zazvoni alarm, zaboravite na izležavanje i čuvenih „ 5 minuta“. Što više odugovlačite neizbežno ustajanje to organizam teže podnosi. Izležavanje i protezanje po krevetu vam samo pruža vreme za razmišljanje o činjenici koliko vam je lepo pod toplim jorganom i kako mrzite svoj posao. Ako imate problem sa iskakanjem iz kreveta čim se oglasi alarm, onda uzmite jednu godinu odsusustva sa posla i prijavite se u vojsku. Vojska će vam izbiti taj problem iz glave.
  3. Obavezno doručkujte. Ovo pravilo važi za svaki radni dan, ne samo za ponedeljak. Opet su naučnici nešto istraživali i došli do zaključka da osobe koje ne preskaču doručak imaju veću koncentraciju i veću motivaciju za obavljanje radnih zadataka, raspoloženije su i imaju bolje pamćenje. Zbog toga je bitno ustajanje na vreme kako biste stigli i da doručkujete. I zapamtite, doručak, nije usputna kifla iz pekare. To je ono što sebi pripremite ujutru i pojedete na miru pre nego što izađete iz kuće. Što bogatiji doručak, to veći uspeh tokom dana.
  4. Odvrnite muziku i zaplešite. Kada započnete dan četvoronoške ustajući iz kreveta, mrzeći i sebe i svet oko sebe, plačući pod tušem, a sve zbog pukog odlaska na posao, biće vam još gore. Čim ustanete odvrnite omiljenu muziku koja vas asocira na đuskanje. Probajte, i videćete da ćete na posao dolaziti nasmejani i razdragani. Kolege će vam zavideti.

Moć pozitivnih misli je već svima dobro poznata. Ubedite sebe da ponedeljak i nije toliki bauk i da postoje i gore stvari u životu. Takođe, mislite na godišnji odmor, počnite ga planirati, pogledajte aktuelne destinacije, izaberite najbolji aranžman, počnite odvajati novac za put. Sa takvim planom bićete motivisani da posao što pre i što bolje odradite, kako biste bili slobodni u vreme odmora, kako ne biste morali negde na plaži morali razmišljati o neobavljenim zadacima ili da vas čekaju repovi kada se vratite. Samim tim, manje ćete izostajati ponedeljkom, pa nećete šefu biti još sumnjiviji kada zatražite godišnji odmor ili ćete izbeći mogućnost da vam i zabrani odlazak.

 

Bojana Ostojić, licencirani Life Coach

Pitanja možete postaviti putem mail adrese bojanaostojic2002@yahoo.com
Tagovi :

O NAMA

Portal namijenjen ženama i svima koji žele da saznaju više o ženama. Mi smo tu, ne samo za modernu i savremenu ženu, nego i za one koje se ne osjećaju tako. Tu smo za majke, domaćice, poslovne žene, mlade i one u najboljim godinama. Svakodnevno spremamo za svakoga po nešto. Hvala vam što nas pratite ;)

PRATITE NAS NA

© 2011 zenasamja.me. Sva prava zadržana.