Svako jutro jedno jaje... Da li?

Svako jutro jedno jaje... Da li?

U nekim ne tako davnim vremenima imali smo priliku skoro svaki dan na televizijskim ekranima gledati reklamu u kojoj je ples animiranih jaja pratila nezaboravna pjesma: "Svako jutro jedno jaje, organizmu snagu daje…". Ljudi su slušali šta im se kaže i s veseljem ujutru jeli svoja kokošja jaja, čudeći se zašto im neprestano raste holesterol.

Sada se sve promijenilo. Jaja više nisu pri vrhu najpopularnijih prehrambenih proizvoda, a umjesto njih ljudima se preporučuju različiti jogurti i margarini. Tužna je istina da jaja osim što služe kao bogat izvor proteina i A i B kompleks vitamina posjeduju i visok sadržaj holesterola. Ustvari u njima je više holesterola nego u svim ostalim sastojcima svakodnevne ishrane. Iz tog razloga potrebno ih je jesti u umjerenim količinama.

Optimalna količina za stabilno zdravlje je maksimalno četiri do pet jaja nedjeljno, a ukoliko uz jaja konzumirate i meso, tada ne više od tri. Nutricionisti savjetuju da je najbolje da se jaja pripreme zajedno sa povrćem spremanim na pari. Pri tome obavezno koristite samo žumance koje se prethodno odvoji od bjelanca.

Prelijevanjem žumanca preko povrća dajete povrću dodatnu aromu, a proteini i vitamini iz jajeta neće biti izgubljeni zbog visoke temperature. Vrlo je važno da imate na umu da jaja koja se proizvode na velikim farmama peradi u sebi sadrže puno manje korisnih sastojaka nego ona iz domaće radinosti.

Na tim farmama kokoši žive zatvorene u pretijesnim kavezima i uz to tokom svog života nemaju priliku prošetati prirodom i vidjeti sunčevu svjetlost. Svemu tome treba dodati i stalno kljukanje sintetičkom hranom koja definitivno ima štetan učinak. Jaja takvih industrijskih kokoši najčešće sadrže apsorbovane različite hemikalije koje sigurno nisu potrebne vašem organizmu. Ako već koristite jaja, onda je najbolje posjetiti pijacu i naći neku pouzdanu kumicu koja svoje kokice uzgaja u prirodnom okolišu i hrani prirodnom hranom. Jaja sama po sebi nisu osnovni dio ljudske ishrane. Orasi i raznorazni biljni izdanci ih daleko nadmašuju po proteinima, pa ih zbog toga mogu u potpunosti nadomjestiti.

Tagovi :

O NAMA

Portal namijenjen ženama i svima koji žele da saznaju više o ženama. Mi smo tu, ne samo za modernu i savremenu ženu, nego i za one koje se ne osjećaju tako. Tu smo za majke, domaćice, poslovne žene, mlade i one u najboljim godinama. Svakodnevno spremamo za svakoga po nešto. Hvala vam što nas pratite ;)

PRATITE NAS NA

© 2011 zenasamja.me. Sva prava zadržana.