Namirnice koje sadrže masnoće potrebne našem organizmu

Postoje brojne namirnice bogate masnoćama koje su dobre za naše zdravlje, pod uslovom da se konzumiraju racionalno, a mi vam predstavljamo samo neke od njih.

Namirnice koje sadrže masnoće potrebne našem organizmu

U svijetu u kojem industrija hrane profitira predstavljanjem žitarica kao zdravih namirnica, masnoće su, slobodno se može reći, nepravedno zapostavjene i predstavljene kao loše. 

One snižavaju rizik od gojaznosti i povišenog holesterola, kao i raka, i štite naše srce.

Sjeme suncokreta

Bogate su proteinima, pa ih slobodno uvrstite u svoju ishranu. Suncokretove sjemenke možete jesti same ili ih dodati u salatu. Pazite samo na količinu, budući da su sve sjemenke, kao i koštunjavo voće poput badema ili indijskih oraščića, izuzetno kalorične.

Masline

Sedam maslina ima tri grama "dobrih" masnoća i samo 28 kalorija. Masline čuvaju zdravlje srca i krvnih sudova, i posjeduju snažna protivupalna i antioksidativna svojstva, što ih čini prirodnim zaštitnikom protiv kancerogenih oboljenja. 

Puter 

Puter je dosta dugo bio nepravedno stigmatizovan i proglašavan namirnicom krivom za povišeni nivo holesterola u krvi i niz zdravstvenih poteškoća. Danas se sve više govori o njegovom blagotvornom dejstvu za zdravlje, budući da sadrži "dobre" masnoće, kao i dosta vitamina rastvorljivih u mastima, među kojim su najvažniji vitamini A, E i K2. Puter je u svakom slučaju mnogo bolja opcija od margarina, za koji nutricionisti predlažu da se zaobilazi u širokom luku. Jedna kašika putera dnevno u ishrani je sasvim dovoljna količina. 

Jaja 

Jaja nutricionisti nazivaju superhranom, a dokazano je kako da njihov ograničen unos ne povećava ukupan nivo holesterola u organizmu. Jaja su jedna od najhranljivijih namirnica, a iako imaju malo kalorija, bogat su izvor proteina, kao i vitamina D, B12 i selena.

Avokado 

Nutricionisti avokado nazivaju supervoćem, budući da sadrži čak 30 vitamina i minerala. Avokado je bogat dobrim mastima koji olakšavaju varenje i čine nas duže sitim. Avokado u prosjeku sadrži 22 grama "dobrih", najviše mononezasićenih masti koje su odlične za naše srce. 

 

 

yumama.com

Slični članci

IZDVAJAMO IZ GALERIJA

SAVJET
DANA

Komšiju, pa kuću...

RECEPT
DANA

Piletina sa slatkom pavlakom i karijem

  • Najčitanije

  • Zanimljivo

  • Najviše lajkova

PRATITE NAS NA

KALKULATORI

O NAMA

Portal namijenjen ženama i svima koji žele da saznaju više o ženama. Mi smo tu, ne samo za modernu i savremenu ženu, nego i za one koje se ne osjećaju tako. Tu smo za majke, domaćice, poslovne žene, mlade i one u najboljim godinama. Svakodnevno spremamo za svakoga po nešto. Hvala vam što nas pratite ;)

PRATITE NAS NA

© 2011 zenasamja.me. Sva prava zadržana.