Najbolja hrana za zaštitu od prehlade

Iako smjena godišnjih doba i dolazak zime najavljuju početak novogodišnje i božićne atmosfere, što je za mnoge ljude najljepši period u godini kada postaju euforični, istovremeno to je i sezona prehlada i gripa. Zato, da ne biste praznične dane proveli u krevetu liječeći prehladu, morate da budete oprezni i da poradite na prevenciji od upala i infekcija, a to prije svega podrazumijeva jačanje imuniteta.

Najbolja hrana za zaštitu od prehlade

Jedan od najvažnijih faktora jakog imunog sistema je svakako odgovarajuća ishrana. Postoji mnogo namirnica koje u svom sastavu sadrže nutrijente koji djeluju kao pravi čuvari našeg organizma. Nažalost, treba shvatiti da čak ni zdrava hrana nije svemoguća, pa ukoliko i pored pravilne ishrane i izbjegavanja kontakata sa zaraženima i dalje imate česte probleme sa prehladama i gripom, onda je možda najbolje da odete na pregled kod imunologa.

Ipak, za većinu ljudi odgovarajuća hrana, često pranje ruku i što manje boravka u zagušljivim prostorijama punim ljudi su sasvim dovoljni da ih sačuvaju od prehlade i gripa. U ovom tekstu ćemo vam predložiti 12 namirnica koje tokom zimske sezone treba da se nađu na vašem redovnom jelovniku, jer vam one mogu pomoći da očuvate snagu vašeg imuniteta.

Čaj od đumbira

Jedan od najboljih prirodnih lijekova kod prehlade je čaj od đumbira. U jednoj skorašnjoj studiji objavljenoj u Međunarodnom časopisu za preventivnu medicinu zaključeno je da antiinflamatorna svojstva koje ima gingerol, organsko jedinjenje sadržano u korenu đumbira, pružaju snažnu podršku našem tijelu u borbi protiv gripa i prehlade. S obzirom da upalni proces u našem organizmu smanjuje njegove imunološke sposobnosti, antiinflamatorno dejstvo đumbira može imati ključnu ulogu u očuvanju snažnog imunog sistema.

Crvena paprika

Crvena paprika je namirnica broj jedan po količini vitamina C. Prema jednom istraživanju iz 2013. godine koje je sprovela grupa naučnika sa Univerziteta Harvard, svakodnevno konzumiranje svega 200 mg vitamina C smanjuje rizik od prehlade i gripa za čak 50%. Osim toga, istim istraživanjem je utvrđeno da vitamin C ublažava simptome već stečene prehlade ili gripa i skraćuje njihovo trajanje, i to za 8% kod odaslih i za čak 14% kod djece.

Pomorandže i limun

Pomorandže, limun, grejpfrut i drugo citrusno voće su takođe bogat izvor vitamina C, koji predstavlja ecencijalnu hranljivu materiju kada je u pitanju jak imuni sistem čovjeka. Jedna nedavna studija sprovedena na Australijskom nacionalnom  univerzitetu potvrdila je da vitamin C ima važnu ulogu u prevenciji prehlade i gripa naročito tokom hladnih dana, pa u toku zimske sezone treba pojačati njegov unos. Za prevenciju prehlade probajte limunadu obogaćenu probioticima

Jabuke

„Jedna jabuka svaki dan – bolest iz kuće van“ nije samo izreka koju su koristile naše bake, već i naučno  dokazana činjenica. Osim što sadrže dosta vitamina C, jabuke su bogate i raznim fitohemikalijama sa antioskidativnim svojstvima i kao takve pružaju snažnu podršku našem imunitetu u sprečavanju nastanka raznih bolesti, a između ostalog su odlična prevencija prehlade i gripa.

Kurkuma

Osim što obogaćuje ukus mnogih jela, ova začinska biljka porijeklom iz Indije izuzetno blagotvorno djeluje na imuni sistem. Naime, jedan od glavnih sastojaka kurkume, po kome biljka i nosi ime, je kurkumin, moćno antiinflamatorno jedinjenje koje podstiče proizvodnju T-ćelija u ljudskom organizmu i tako poboljšava naše zdravlje i jača naš imunitet.

Jogurt

Jogurt sadrži probiotsku kulturu koja jako povoljno utiče na probavni sistem, a istovremeno ima i niz korisnih svojstava kada je u pitanju imunitet. Jedno istraživanje japanskih naučnika pokazalo je da su ljudi koji konzumiraju bar jednu čašu jogurta svakoga dana u znatno manjem riziku od prehlade i gripa u odnosu na ljude koji ne koriste jogurt svakodnevno.

Borovnice i drugo bobičasto voće

Bobičasto voće, prije svega borovnice, imaju u svom sastavu visoku koncentraciju flavonoida, čija antioksidantna i antiinflamatorna svojstva pružaju snažnu podršku imunitetu ljudskog organizma. Rezultati nekih naučnih studija pokazuju da su osobe koje redovno konzumiraju namirnice bogate flavonoidima za čak 33% zaštićenije od prehlade i gripa u odnosu na osobe koje ne unose dovoljno hrane koja sadrži flavonoide.

Divlji losos

Divlji losos sadrži značajne količine cinka, minerala za koji je poznato da redukuje simptome prehlade. Na osnovu brojnih naučnih ispitivanja efekata koje cink ima na ljudski organizam,  utvrđeno je da cink značajno smanjuje težinu i trajanje simptoma prehlade, ukoliko se doze njegovog unosa u organizam pojačaju u prvih 24 sata nakon javljanja prvih simptoma.

U jednoj studiji je utvrđeno da je kod djece uzrasta od 6 do 10 godina koja su uzimala 15 mg cinka dnevno u trajanju od 7 mjeseci, znatno smanjena vjerovatnoća od prehlade u toku sezone gripa, nego što je to bio slučaj kod djece koja nisu redovno konzumirala hranu bogatu cinkom.

Hladno cijeđeno maslinovo ulje

Hladno ceđeno maslinovo ulje ima visok sadržaj polinezasićenih masnih kiselina, koje u tijelu čovjeka djeluju antiinflamatorno, što jača imunitet i štiti organizam od raznih upalnih procesa, pa i od prehlade i gripa.

Brokoli

Naučnici sa Kalifornijskog univerziteta u Los Anđelesu dokazali su da je brokoli jako korisna namirnica u sprječavanju prehlade. Oni su utvrdili da brokoli i druge slične vrste povrća utiču na jačanje imuniteta, čemu prije svega doprinosi visoka koncentracija sulforafana, snažnog antioksidanta koji se bori protiv slobodnih radikala i tako štiti naš imunološki sistem.

Pčelinji med

Med ne samo da je neodoljivog slatkog ukusa, već je i višestruko koristan za naše zdravlje. Ovaj blagotvorni pčelinji proizvod je jedan od najpoznatijih prirodnih antibiotika sa snažnim antibakterijskim svojstvima i bukvalno ubija sve loše bakterije, izazivače raznih bolesti. Kao takav, med nam pomaže u prevenciji prehlade, a naročito je efikasan u ublažavanju bolova u grlu i kod upale grla i krajnika.

Bijeli luk

Već decenijama unazad bijeli luk uživa reputaciju jedne od najzdravijih namirnica na svijetu, a u ljekovite svrhe koristili su ga još u drevnim vremenima. Iako za mnoge ima jako neprijatan miris i ukus, bijeli luk bi u toku sezone gripa trebao da bude zastupljen u svakodnevnoj ishrani, jer jača imuni sistem i štiti organizam od raznih bolesti. Bijeli luk sadrži visoku koncentraciju sumpora i alicina koji blokira enzime izazivače infekcija.

Osim što nas štiti od prehlade i gripa, bijeli luk je i jedna od ključnih namirnica u borbi protiv nekih vrsta raka. Zato stručnjaci savjetuju da, ako zbog  njegove specifične arome ne možemo da ga jedemo drugačije, bar progutamo po jedan čen svakoga dana, bez žvakanja.

O NAMA

Portal namijenjen ženama i svima koji žele da saznaju više o ženama. Mi smo tu, ne samo za modernu i savremenu ženu, nego i za one koje se ne osjećaju tako. Tu smo za majke, domaćice, poslovne žene, mlade i one u najboljim godinama. Svakodnevno spremamo za svakoga po nešto. Hvala vam što nas pratite ;)

PRATITE NAS NA

© 2011 zenasamja.me. Sva prava zadržana.