Evo šta treba da jedete da biste usporili starenje mozga!

Ishrana bogata lisnatim povrćem, mahunarkama, bobičastim voćem, cijelim žitaricama i vinom pomaže u usporavanju starenja mozga i u usporavanju smanjivanja kognitivnih sposobnosti, savjetuju naučnici.

Evo šta treba da jedete da biste usporili starenje mozga!

Smanjivanje kognitivnih sposobnosti normalna je pojava koja prati starenje, ali studija naučnika s Medicinskog centra Univerziteta Raš u Čikagu pokazala je da su stariji ljudi koji striktno slijede ishranu MIND kognitivno 7,5 godina mlađi od onih koji to ne čine.

MIND je kombinacija mediteranske ishrane i dijete DASH osmišljene za visoki krvni pritisak. Sadrži 15 prehrambenih preporuka i savjetuje najmanje tri porcije cijelih žitarica, salatu i drugo povrće svaki dan kao i jednu čašu vina. Mahunarke i piletina treba da budu na stolu dvaput nedjeljno, a riba jednom.

Oni koji slijede taj režim ograničavaju količinu crvenog mesa, maslaca, margarina, sira, kolača i slatkiša kao i pržene i brze hrane. Jedino dopušteno voće u MIND režimu je bobičasto.


Naučnici su proučavali 960 starijih ljudi, prosječne starosti 81,4 godine, u 40 staračkih domova na području Čikaga kroz razdoblje od 4,7 godina. Otkrili su sporije smanjivanje mentalnih sposobnosti kod onih koji su se hranili najbliže toj dijeti.

Ranija studija pokazala je da takav režim ishrane može smanjiti i rizik od razvoja Alchajmerove bolesti.

IZDVAJAMO IZ GALERIJA

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

SAVJET
DANA

Vodu u kojoj se kuvao oguljen krompir možete...

RECEPT
DANA

Fina čorba sa rižom

  • Najčitanije

  • Zanimljivo

  • Najviše lajkova

PRATITE NAS NA

KALKULATORI

O NAMA

Portal namijenjen ženama i svima koji žele da saznaju više o ženama. Mi smo tu, ne samo za modernu i savremenu ženu, nego i za one koje se ne osjećaju tako. Tu smo za majke, domaćice, poslovne žene, mlade i one u najboljim godinama. Svakodnevno spremamo za svakoga po nešto. Hvala vam što nas pratite ;)

PRATITE NAS NA

© 2011 zenasamja.me. Sva prava zadržana.